Verzending & Levering

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

LandWaarde goederen (Incl. BTW)Verzendkosten (Incl. BTW)*
Nederlandvanaf € 49,90gratis
vanaf € 0,00€ 6,90

* Deze verzendkosten worden gemaakt voor standaardverzending. Er kunnen extra kosten ontstaan, bijvoorbeeld vanwege het gewicht, de grootte of de kenmerken van de producten. Je vindt deze informatie direct in de productbeschrijving.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

De leverdatum van je bestelling vind je in de bestellingsbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen.

Je kunt de leverdatum voor individuele producten direct naast het product zien. Je kunt de verwachte leverdatum voor je hele bestelling zien in het winkelmandje of nadat je het afleveradres en de gewenste bezorgdienst hebt geselecteerd.

Let op: we verzenden je bestelling vanuit Oostenrijk. Dit betekent dat op Oostenrijkse feestdagen geen pakketten verzonden worden. Onze klantenservice is op Oostenrijkse feestdagen niet bereikbaar. We genieten van de feestdagen, zodat we daarna weer vol energie voor je klaar kunnen staan.

Mijn pakket is verdwenen. Wat moet ik doen?

Verifieer de status van je bestelling nogmaals via de bestelbevestiging. Als je de status "Bezorgd" in de bestelling ziet, zou je een briefje moeten hebben ontvangen. Of je pakket kan bij een buurman zijn.

Als je je bestelling nog steeds niet kunt vinden, schrijf ons dan via het contactformulier. Wij gaan na waar je pakket is. En als het nodig is, zullen we een onderzoek starten.

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?

Het spijt ons als je pakket tijdens het transport is beschadigd.

Zijn er producten beschadigd in het pakket?
Neem onmiddellijk foto's van alle schade aan de verpakking en de producten. Bewaar de beschadigde artikelen en de verpakking. We hebben deze nodig voor de schadeclaim. Hier kun je de schade melden.

De producten zijn onbeschadigd?
Als alleen het pakket zelf beschadigd is en je wilt iets retourneren, dan kun je gewoon een andere verpakking gebruiken voor de retourzending.

Goed om te weten: Als je pakket bij aflevering zichtbaar beschadigd is, teken dan alleen voor ontvangst van het pakket onder voorbehoud. Als deze optie niet beschikbaar is, neem het pakket dan niet in ontvangst.

Verpakkingsmateriaal

Wij denken aan onze planeet! Onze eigen verpakkingsmaterialen zijn volledig plasticvrij en gemaakt van een zeer hoog percentage gerecycled materiaal. Soms hergebruiken we echter materialen die we van leveranciers ontvangen. Sommige van deze materialen kunnen plastic zijn. Hergebruiken is voor ons belangrijker dan weggooien!

Bezorgdiensten

Onze bezorgdiensten streven er altijd naar om het pakket zo snel mogelijk te bezorgen. We vragen echter om begrip als er af en toe vertragingen zijn bij de levering. Deze zijn meestal te wijten aan weers- of verkeersomstandigheden.

DHL Express

In Nederland wordt jouw bestelling bezorgd door DHL Express.

Als je bestelt voor maandag 00:00 en de bestelde producten zijn op voorraad, dan wordt jouw bestelling dezelfde dag nog verwerkt.

Na verzending vindt de bezorging plaats binnen 2 werkdagen.

Je ontvangt een bevestigingsmail nadat je je bestelling hebt voltooid. Op de avond van de dag van verzending ontvang je vervolgens de verzendbevestiging met je persoonlijke trackingnummer. Hiermee kun je je pakket volgen.

De geschatte leverdatum van jouw bestelling vind je naast het product en ook in het winkelmandje.

Fedex

In Nederland wordt jouw bestelling bezorgd door Fedex.

Als je bestelt voor maandag 00:00 en de bestelde producten zijn op voorraad, dan wordt jouw bestelling dezelfde dag nog verwerkt.

Na verzending vindt de bezorging plaats binnen 2 werkdagen.

Je ontvangt een bevestigingsmail nadat je je bestelling hebt voltooid. Op de avond van de dag van verzending ontvang je vervolgens de verzendbevestiging met je persoonlijke trackingnummer. Hiermee kun je je pakket volgen.

Afhankelijk van de gekozen verzendoptie kan het zijn dat de traceergegevens van het pakket nog niet de laatste status weergeven op het moment dat je deze e-mail ontvangt. Het kan tot 48 uur duren voordat deze gegevens zijn bijgewerkt.

De geschatte leverdatum van jouw bestelling vind je naast het product en ook in het winkelmandje.

Expresbestelling

UPS Express

Landtot 1 kgtot 2 kgtot 5 kgtot 10 kgtot 20 kgtot 30 kgtot 70 kg
Nederland€ 22,50€ 28,00€ 37,00€ 51,00€ 64,00€ 81,00€ 111,50

DHL Express

Landtot 1 kgtot 2 kgtot 5 kgtot 10 kgtot 20 kgtot 30 kgtot 70 kg
Nederland€ 16,00€ 16,50€ 20,00€ 37,50€ 62,00€ 90,00€ 172,50

Fedex Priority

Landtot 1 kgtot 2 kgtot 5 kgtot 10 kgtot 20 kgtot 30 kgtot 70 kg
Nederland€ 16,00€ 11,50€ 17,00€ 27,50€ 36,50€ 44,00€ 172,00

Als de bestelling zwaarder is dan 70 kg, worden de kosten van het extra gewicht toegevoegd. Dit betekent dat voor een bestelling van 80 kg, de kosten de som zijn van 70 kg plus 10 kg. Als de bestelling bijvoorbeeld 143 kg weegt, is het te betalen bedrag de kosten van 70 kg plus 70 kg plus 3 kg.

Met onze logistieke partners bieden we je de mogelijkheid van express-bestelling naast de standaard verzendmethoden. Producten die op voorraad zijn en besteld zijn voor maandag 00:00 kunnen op jouw verzoek per expresse worden verzonden. Dit betekent dat je je pakket in alle Europese stedelijke gebieden de volgende werkdag ontvangt!

Producten die niet op voorraad zijn, kunnen ook per expresse worden geleverd. De levering vindt plaats zodra de producten op voorraad zijn.

Je kunt tijdens het bestelproces kiezen voor express-bestelling - deze optie wordt hier aangeboden. (Helaas is deze service niet voor alle landen beschikbaar.) De toeslag voor express-bestelling varieert afhankelijk van de afleverlocatie.

Douane-inklaring

Wij zijn gevestigd in Oostenrijk, in de Europese Unie. Voor bestellingen die binnen de EU worden verzonden, is de btw in de totaalprijs inbegrepen. Aangezien het verkeer van goederen binnen de EU vrij is, worden er geen extra kosten in rekening gebracht

Let op: Uitzonderingen zijn gebieden met speciale regelgeving, zoals Helgoland, de Canarische Eilanden of Åland. In deze gebieden kunnen invoerrechten en douanerechten van toepassing zijn.

Speciale verzendopties

Voor geselecteerde artikelen worden extra kosten in rekening gebracht vanwege hun aard en de bijbehorende speciale verwerking. De extra kosten die in rekening kunnen worden gebracht, worden onafhankelijk van de verzendkosten berekend.
Deze informatie wordt weergegeven op de productdetailpagina.

Vrachtzendingen

Wij classificeren artikelen als vrachtzending als ze speciaal moeten worden verzonden vanwege hun omvang of gewicht. Door deze omstandigheden vereisen dergelijke goederen een speciale behandeling tijdens het verzendproces.

Gekoelde verzending

Gekoelde verzending betreft alle artikelen die in ons magazijn gekoeld moeten worden en tijdens het transport koel moeten worden gehouden. Zo kunnen we ervoor zorgen dat de producten je in topkwaliteit en absoluut vers bereiken.

Speciale verzending met verwerkingskosten

Wij bieden ook producten aan die een speciale inspanning vereisen bij het verpakkings- en verzendingsproces of die vanaf een andere locatie worden verzonden (meestal de locatie van de fabrikant).

Levering aan een ophaalpunt

UPS Access Point

Als klant met je eigen klantenaccount kun je meerdere adressen invoeren en kiezen naar welk adres het pakket moet worden verstuurd. Je kunt jouw pakket ook naar UPS Access Point sturen.

UPS Access Point locaties maken deel uit van het UPS netwerk. Ze bieden een handige afhaalpunten in de buurt van jouw huis of werk. UPS Access Point locaties hebben een groot aantal locaties bij krantenwinkels, kruidenierswinkels, buurtwinkels, enz. De openingstijden verschillen per locatie.

Om dit te doen, selecteer je gewoon "Nieuw UPS Access Point toevoegen" en vervolgens het UPS Access Point in jouw regio.